هر آنچه که درباره برنج عنبربو باید بدانیم

فروشگاه اینترنتی بوخشا
10 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
برنج عنبربو

آشنایی با برنج عنبربو

برنج عنبربو یکی از برنج های با کیفیت و خوش عطر و بو شالیزارهای جنوب کشور است. تا چند سال قبل تولید برنج فقط به شمال کشور اختصاص داشت. اما در حال حاضر برنج در نواحی جنوبی نیز کشت می شود. این برنج همان طور که از اسم آن برمی آید برنجی است که عطر و بوی زیادی دارد. برنج عنبربو از نوع برنج دانه کوتاه است که به هنگام پخت زیاد قد نمی کشد. طبخ این برنج با سایر برنج ها کمی متفاوت است و به میزان پخت کمتری نیاز دارد. این برنج یکی از برنج های خوش پخت و خوش خوراک است که با یک بار مصرف آن می توان به آن علاقه مند شد. برنج عنبربو کاملا ارگانیک و طبیعی است. تولید این برنج در شالیزارهایی انجام می شود که هیچ گونه سمی به خاک آن اضافه نشده است. این برنج در خوزستان و شهرهای اهواز، شادگان و دزفول کشت می شود و به دلیل کیفیت بالا با دیگر برنج های ایرانی رقابت می کند.

هر آنچه که درباره این برنج جنوبی باید بدانیم

برنج عنبربو از نظر شکل و ظاهر گرد و توپر و دانه کوتاه است. این برنج به هنگام پخت قد نمی کشد به همین دلیل برای مجالس و مهمانی ها زیاد کاربرد ندارد. این نوع برنج بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع نمونه های این برنج می توان به؛ برنج عنبربو سیروان، برنج عنبربو امامی و برنج عنبربو عبدالعزیز اشاره کرد. برنج عنبربو سیروان یکی از نمونه های با کیفیت این محصول می باشد. تمام مراحل شالیکوبی و سورتینگ این برنج با دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. به همین علت کمترین میزان دانه شکسته را دارد. این برنج در دسته انواع برنج چمبا قرار دارد و یکی از ارقام با کیفیت این نوع برنج است. این نوع برنج در هر کشت محصول زیادی تولید می کند و نسبت به شرایط محیطی گونه ای بسیار مقاوم است. قیمت این برنج نسبت به دیگر برنج های ایرانی پایین تر است و امکان خرید آن برای همه میسر می باشد.

خواص برنج عنبربو

برنج عنبربو یکی از برنج های سبک است و همین ویژگی سبب هضم آسان این برنج شده است. این برنج برای افراد که دچار سوء هاضمه می باشند بسیار مفید است. تحریکات معده و روده را کاهش می دهد. هضم آسان این برنج سبب شده که برنج عنبربو در دسته برنج های رژیمی قرار گیرد. کربوهیدرات های این برنج به چربی های اضافی در بدن تبدیل نمی شود‌. این برنج بر خلاف دیگر برنج ها دارای طبعی گرم است و یکی از گزینه های ایده آل برای افراد سرد مزاج می باشد. همچنین این برنج سرشار از موادمغذی، فیبر و مواد معدنی می باشد. این برنج فشار خون و تری گلیسرید را نیز پایین می آورد. در پایان و به عنوان کلام آخر می توان گفت؛ این برنج که دسترنج مردمان خون گرم و مهربان جنوب است یکی از نمونه های مرغوب و با کیفیت برنج ایرانی است. به همین علت برنج عنبربو می تواند به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در سبد غذایی خانواده ها قرار گیرد.

 

خرید آنلاین برنج عنبربو : برنج عنبربو خوزستان معطر خالص اعلا ( 10 کیلوگرم )

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.